Deși nu este primul sau singurul artist care a donat sume considerabile de bani, este unul din puținii care a realizat că onorariile din turnee depășesc cu mult necesitățile sale

 

Știm foarte bine că au mai existat și alți artiști care au donat, poate sume mai mari decât milioanele de euro/dolari (1 mil. de dolari pentru Feeding America și 1 mil. de euro pentru fundația Hunger Help) pe care Tim le-a donat așa cum se vehiculează atât în presa internațională, dar și în cea de la noi, doar că Avicii nu a făcut voit reclamă prin acest gest.

De cele mai multe ori aceste donații sunt făcute prin intermediul unor gale la care și presa se ”strecoară” pentru a demonstra cât de generoși pot fi muzicienii, actorii sau oamenii de afaceri. Din fericire Tim a fost un om altruist, iar singura afirmație legată de aceste donații a fost aceea că realizările sale din punct de vedere financiar au fost mult peste nevoile sale și că în această lume există oameni care au nevoie de acel ”surplus” mai mult decât ar fi avut el.

Familia sa afirma la câteva zile după moartea lui Tim că acesta căuta sensul vieții și fericirea. Credem că prin această afirmație găsise sensul vieții sau măcar o parte din secretul ei: acela că banii nu te fac mai fericit dar că există oameni pe care îi poți bucura dăruind.

Totuși altruismul și empatia nu sunt ceva ieșit din comun în Suedia. Să nu uităm că ele sunt parte din cultura aceastei țări, care nu mai cunoște de zeci de ani ideea de cerșetorie și de oameni ai străzii pe meleagurile sale.

Iar noi nu ar trebui să uităm că Avicii a tras semnale de alarmă privind problemele societății din ziua de azi – prin muzica și videoclipurile sale. Iar donația sa către noi ceilalți care avem și putem este: să nu uităm de oamenii cu probleme din jurul nostru și să încercăm să îi ajutăm. 

Mai jos puteți vedea clipurile For a better day și Pure Grinding care au tratat problema traficului de persoane și a violenței:

 

Surse: youredm.com

bbc.com

Foto credit: MensXP.com

Îți mulțumim pentru vizită !

Dacă dorești să fii la curent cu ultimele noutăți din industrie sau cu concursurile organizate de noi, te poți abona la micul nostru newsletter. Promitem să nu trimitem mai mult de 1 email pe săptămână !